Skrevs: 18/3-17

Vilken ”journalist” med förnuft i skallen, säger en sådan här sak? 
Hur kan man förvänta sig att en sådan här människa kommer att rapportera objektivt och sakligt? 
Nej diamant, du är ingen muslim. Mina päron är muslimer, jag vet hur sund islam är, utan hycklandet.
👳🏿En muslim skulle aldrig jobba åt imperialist-vänlig media som har hetsat fram krig och förödelse i våra hemländer. Du hetsar ju indirekt krigen och flyktingströmmarna. 
👳🏿En muslim skulle aldrig sjunka så lågt, så att han begår brott för att gynna sin egna karriär. 
👳🏿En muslim går inte hem till folk och utsätter deras familjer för livsfara.
👳🏿En muslim sitter inte i Vasastan och gottar sig på andras lidande. 
Du är lika mycket ”muslim” som resten av den muslimska majoriteten i Europa. Ni handplockar det som passar er livsstil bäst. Den sunda delen av religionen förintas från insidan pga att den ligger i händerna på hycklande narcissister och extremister. 
Hur många ggr har ni så kallade ”muslimer” gått ut och fördömt alla våldtäkter på ”zvennehurur” som begås av majoritet män som 99% alltid identifierar sig som muslimer? 
Hur tror du att det ser ut, när ni varje gång blundar för det som era anhängare gör? Tystnaden talar sitt tydliga språk. Samtidigt som ni kräver mer och mer av samhället. Att samhället ska anpassa sig efter er. 
Det är pga hycklandet jag inte följer islam. Jag kan inte säga en sak och göra en annan. Enbart en människa utan moral kan gå emot det som han tror på.
Jag är glad att jag fick uppleva en sund version av islam genom mina föräldrar. De kom hit utan något, de kämpade och de störde ingen eller krävde mer i skuggan av ”rasismen”. Men den islam är snart ett minne blott, den nya versionen av islam är inget jag känner igen. 
Vilken partitillhörighet tror ni att dessa ”muslimer” kommer bäst överens med i Sverige? Jag ska ge er en hint. 
De brukar ofta värna om andras rätt till nationer och kulturer, men gör raka motsatsen när det kommer till Sverige. 
De talar alltid om jämlikhet och rättvisa, men samtidigt blundar de för utländska destruktiva värderingar och kvinnosyn. De gömmer sig bakom kampen om ”antirasism”, för att slippa tampas med verkligheten. 
De talar alltid om allas lika värde, men tycks uppnå det genom att dela upp folket i färger och grupper, med olika värden. 
Ja, ni gissade rätt. Det som knyter dagens muslimer ihop med vänster/sosse och liknande ideologier, det är att båda gynnas av det som man idag kallar för ”detnyalandet”. Alltså på ren svenska betyder det minoriteternas land. För helt plötsligt så spelar det ingen roll om man är bäst på det man gör. Man kan helt enkelt få en genväg in, grundat på offer-kofta gnäll. 
Därför ser ni idag en kulturminister som inte är lämpad för sitt jobb, ni ser ”journalister” som påminner om tonårs bloggare, ni ser personer inom media som knappt kan behärska det svenska språket osv osv. 
Detta i sin tur kommer att sänka ert land till absolut botten. Eftersom de som sitter utplacerade på betydelsefulla poster, de gör detta för egen vinning. De har inget intresse i vare sig nationens eller befolkningens bästa.
Detta är inget ”nyttland”, köp inte denna minoritets-propaganda. Detta är Sverige! Jämlika, rättvisa, icke rasistiska och underbara nationalstaten Sverige. 
Ps: Diamant, ditt citat är skrattretande. Jag är arab och alla araber JAG känner äger en cykel… säger mycket om din retorik. Om Gud hade kommit ner till jorden, tror du att han hade hyllat dig, som konstant försöker sopa allt under mattan, eller mig som försöker särskilja det dåliga från det bra.