IMG_5386.JPG

Jag blir alltid lika glad när klarvakna svenskar öppnar munnen mot vansinnet som händer med deras land idag. Ännu mer gåshud får jag när svenskar agerar och verkligen anstränger sig för att förändra. Just pga att båda dessa mirakel är sällsynta i dagens zverige, tyvärr.

Jens sprang jag på när jag läste runt på Facebook. När man har skrivandet som en passion, så lär man sig även att tolka och läsa av människor genom deras text-stil. Jag fastnade snabbt för Jens humor, den hade budskap och den satt som en smäll på käften. Humorn i inläggen och hur Jens formulerade sig, visade på ett totalt geni. Som att man liksom redan kände han utan att ens ha fått träffa honom. Stilen påminnde om min egen men mycket mer erfaren och utvecklad. En inspiration även för mig. Hans text träffar alla sinnen och gör att man åker en emotionell karusell med humorn som ett bälte.

Detta är bland det bästa som jag någonsin har läst. Jag har läst den några ggr under 24 h, så jag har gått på djupet och fascineras lika mycket varje gång.

Läs själv och beundra en av Sveriges kanske bästa oupptäckta journalister.

”ALLAS LIKA VÄRDE – rapport från underjorden”

https://jensganman.wordpress.com/2016/12/12/allas-lika-varde-rapport-fran-underjorden/

