http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23888038.ab

IMG_4990.PNG

Alltså, vad fan är det som händer med svensk media? Speciellt de sista dygnen som har passerat. Som att de trotsade läkarens råd om rekommenderat medicin-intag och tio dubblade dosen från vad de normalt brukar gå runt frånvarande på.

Förstår ni att det sitter personer som kallar sig för ”journalister” och som tjänar pengar på dessa skräp-artiklar. Att de har det som jobb att leverera skit till folket. Ett jobb som har blivit ett sorts prestige yrke och där snittåldern tycks vara 14 år om man utgår från texterna som trycks ut på löpande band. Partiska, bittra, noll verklighetsförankring, narcissistiska och rent ut sagt ett tonårs-problem.

Är detta verkligen vad som krävs för att man ska få titulera sig som journalist i Sverige?

Jag hade kunnat leva ett Hugh Hefner liv om jag hade vetat detta i gymnasiet. Jag hade hoppat av och använt min hudfärg som VIP biljett rakt in i media. Efter några månader är jag falafel och olja ”expert” på TV4. Jag är ju arab och mörk, så per automatik blir jag expert på allt som berör invandrare och Mellanöstern. Sen skriver jag en bok, gör en film om mitt smärtsamma liv, turnerar och håller föredrag om falafel och förtryck. Allt detta inom loppet av 1-2 år.

Living The swedish minority dream BABY!!

