img_4602

”Men frågan har så många fler bottnar. För samtidigt som demonstrationen pågår delas en mycket obehaglig video på Facebook från en djupt nazistisk organisation där några av de misstänkta gärningsmännen konfronteras och hotas.

Jag ser andra inlägg i sociala medier, rakt igenom rasistiska, där man spekulerar i religioner och ursprung trots att man inte har en aning om någonting.

Jag ser folk jag känner gå med i den ytterst tvivelaktiga gruppen ”Medborgargarde Gotland” som öppet vänder sig mot dem de kallar ”skäggbarn”.

Jag är orolig.

För vi är på väg åt fel håll.”

http://mobil.helagotland.se/bloggkronika/?blog=8497829&entry=13175852
—————————-

Awwe, den söta vita välmående medelklass-”journalisten” är rädd och orolig. Han fasar för ”RASISM”.😃🔫
Nähä, vilken chock, varför inte börja bekymra sig INNAN ”rasismen” växer sig stark?

Förstår inte denna söta mannen att medias och politikers tystnad är den främsta grund-källa åt det som man idag kallar för ”RASISM”.

Jag kan inte minnas att Gotland kunde liknas vid Jurassic Park ön gällande trygghet och säkerhet. Men tydligen tycker han i artiklen det då deras tystnad talar sitt tydliga språk.

