image

Om jag ska ranka de fem repeterare”journalister” som jag verkligen avskyr inom Sveriges gränser, så hamnar Nicklas på DN högt upp på listan.

Vem är denna partiska extremvänster journalist?

Nicklas Orrenius är Bonniers favvo nyttiga idiot. Han har gjort sig tjock och framgångsrik på att använda sin position inom svensk privatägd media till att jaga och hänga ut människor som inte har samma åsikter som Nicklas själv har, nämligen kaviar-vänster åsikter.

Denna vita välmående medelklass man gör som övrigt kaviar-vänster folk, sitter på sin vita rumpa i ett tryggt område, lååååångt ifrån det han så kärt kämpar för. Han sitter framför sin laptop i sitt ultra vita område och gör det som idag kallas för ”grävande journalistik”. Nämligen att leta upp folk med hjälp av extremistiska och demokratifientliga organisationer likt expo och researchgruppen, för att senare tysta ner deras åsikter.

Åsikter som kan sätta käppar i hjulet för det som bygger upp Nicklas identitet, nämligen ”rasism”. Ni vet sunt förnuft. Han behöver spöket ”rasism” för att kunna hålla uppe sin fasad som ”frihets-kämpe”. Nicklas är känd för att inte kunna hålla isär känslor från ”journalistik”. Inget unikt inom Sveriges ”journalist”-kår. Hans största räkmacka genom karriären är att jaga SD folk, vilket har givit honom många oförtjänta priser och förmåner.

Nicklas är även känd för att snyfta åt minoriteter och att hela tiden stämpla all form av kritik mot extremistiska ideologier och migrationspolitik som ”rasism”, ”islamofobi”, ”antisemitism” osv. Han är en av nyckelpersonerna som givit radikal islam fritt spelrum ute i samhället. Många av oss har i många år försökt att varna för just detta, men tack vare Nicklas och hans vita välmående vänner så har de lyckats att lägga locket på, gång på gång.

Så vad gör Nicklas nu? Hahaha detta är så roligt att jag skrattade länge åt hans försök till ännu mera rampljus. Hör och häpna gott folk, Nicklas försöker nu att BEKLAGA sig över radikal islam. Samma extremism som han själv var med och bjöd in till landet från början. Nicklas tycks tro att folket har glömt hans kära del i detta vansinnet som snart har förvandlat Sverige till det många flydde ifrån. Eftersom Nicklas vet att i Sverige så är en nyhet lika hållbart som ett paket mjölk. Tur för Nicklas att jag och internet har ett mycket bra minne.

Jag själv kom i diskussion med Nicklas förra året i en tråd där han hängde ut oliktänkande. Jag påpekade att han själv är en extremist och använder fascistiska metoder mot folk. Jag var inte otrevlig, jag ville ju ha en debatt. Han kom med hjärndöda argument, raderade mina inlägg efterhand, taggade arabiska vänner som skulle försvara honom. Det gick inte så bra och det slutade med att han blockade mig. Jag sa även till honom att är han ett bevis på journalist-utbildningens slutprodukt, så ångrar jag att jag inte läste till det. Ett skämt, en amatör som inte ens klarar av att rapportera objektivt. Hans texter är en sorglig drama-komedi där han hela tiden försöker att spela på folkets känslor.

Här nedan följer lite artiklar om Nicklas partiska propaganda. Huvud-länken är den nya Nicklas ton:) han inser sitt misstag och försöker nu att vända kappan efter vinden.

Nicklas nya Kappvändare ton: http://fokus.dn.se/radikala-islamismen-i-sverige/

Han tidigare lögner som har satt Sverige i barnd:

http://www.sydsvenskan.se/2010-10-03/en-resa-fran-spritromantik-till-islamofobi

http://www.dn.se/nyheter/sverige/niklas-orrenius-hatet-mot-muslimer-forsvarar-kampen-mot-extremism/

DN svartmålar islamkritiker

http://www.dn.se/nyheter/sverige/niklas-orrenius-sd-skrammer-manniskor-pa-djupet/

