image.jpeg

Jag har lagt märke till att många så kallade ”likasinnade” tar bort mig då inte mina åsikter till 110% matchar deras. Rätt komiskt då de själva gnäller på media och vänstern att bedriva samma hetsjakt mot oss som vågar öppna munnen, vi som vägrar lemmeltågs tänket.

Hur kan man då använda samma logik som det man föraktar? Man bidrar ju självmant till det redan kvävda yttrandefrihets-klimatet som ligger som en dimma över landet.
Hur kan man förvänta sig att folk ska ha identiska åsikter som man själv har?

Inte heller får man en chans att förklara sig, utan man raderas grundat på lögner, rykten och missförstånd. I värsta fall räcker det att man för en konversation i en tråd med någon som är tabu-märkt. Folk blir rädda att förknippas med personer i trådar för att man råkar vara i samma tråd och kanske till och med är enig om en sak.
Det är pinsamt och det är fegt, man skapar ett samhälle som man själv föraktar.

Jag är väldigt rakt fram med mina åsikter, oavsett vad det gäller. Därför avråder jag folk att fråga mig saker el diskutera om de inte är redo att höra ett ärligt svar. Jag kan inte rulla in saker i socker för att det ska låta gulligt. Gulligt tog oss hit, gulligt attraherar Two face folket.

Tyvärr har man blivit besviken på en del människor som man trodde skulle utvecklas till något magiskt band. Människor som förespråkar frihet och som intalar en att de gillar en för den man är och vad man tycker. Så fort man inte är enig om EN sak så får de panik, istället för att bemöta mig med sakliga argument så stänger de öronen. Det blir för jobbigt att höra en clean åsikt.

Det värsta jag vet dock är när folk med världens mest fucked up moraliska kompass ska säga till mig/oss vad som är ok el inte ok att säga. Att de på något vis styr spelplanen efter det som passar deras vardag el den lögnen de lever i.

Hur kan man ens påstå att man accepterar människor som de är men ändå vill dirigera ordet till sitt eget ego?

Lojalitet, ödmjukhet, ärlighet och ett starkt hjärta tog mig hit.

Be real or get the fuck out of my way.

