image

Detta är fan skandal. Hur fan kan svenskarna gå med på att deras äldre lever som djur?

Det är dessa människor som är anledningen till att många i Sverige har det jävligt bra idag, jämfört med andra länder. De har slitit, jobbat, kämpat, svettats och byggt upp detta landet. Under halva deras liv så har de gått upp på morgonen och gått till jobbet för att bygga upp denna nationen till vad det en gång var.

Varje dag när de jobbade så tänkte de likt många av oss ”tänk när man blir pensionär, jag ska njuta av livet, resa, förtjäna min belöning för att jag har gjort min del för att bidra till ett bättre liv för folket”

Så vad hände? VAD HÄNDE!!?

Man blåser dom rakt av, sänker deras inkomst, slaktar deras pension och tvingar dom att leva likt hundar. Som använt gods, som sopor läggs dom på högar.

Jag har aldrig förstått hur man kan värdera människors lidande och välmående likt en aktie. Var ligger logiken i att försöka rädda hela världen utan att ens värna om dom som redan bor här? De människor som var med och byggde upp landet och välfärden för vad det är idag sätts i andra hand.

Samtidigt i en annan del av Sverige så delar man ut fallskärmar och avgångs-löner likt kondomer till mer ”värdefulla” personer som inte gör ett piss för landet förutom att munbajsa dagen lång med världens kanske mest oförtjänta lön. Som de dessutom stjäl från våra skattepengar.

Halvera politikers/Chefers(tex bank) löner och se sen vem som vill jobba kvar. Så enkelt är det att filtrera bort skiten. Karriärs-människor och politik är förenat med ren livsfara att kombinera. Karriärs-folk vill enbart uppåt och gör precis det som krävs för att de ska klättra uppåt. Vägen dit formar dom till narcissister som utan problem kan offra både landets och folkets välmående för att göda sitt egna ego.

Jag mår fan dåligt när jag ser hur äldre behandlas idag. De har liksom gjort sin plikt och nu ska de återvinnas.

”To care for those who once cared for us is one of the highest honors”

