Www.documentarystorm.com/earthlings/

 

Satte mig ner med en god vän igår och bestämde mig för att se en dokumentär som jag länge har försökt att undvika. Nämligen ”Earthlings”.

Men kände att jag måste se den, för att vända kinden till är bara fegt, eftersom många av oss el de flesta skulle jag vilja påstås, sponsrar detta på ett el annat sätt medvetet el omedvetet.

Dokumentären började ganska intensivt, den handlar om hur djur behandlas världen över. Det pendlar mellan köttindustrin och andra stunder där djuren är i underläge.

Nu säger jag inte att alla ska gå och bli veganer, men jag tycker ändå att denna är värd att se, den ställde om det ordentligt i mitt huvud och planterade ett frö. Just delen att djuren är så försvarslösa och hur jävla brutala människor är när de får makt över något svagare.

Min vän klöktes och ville inte se mer, jag fick med ont i magen och fick pausa den efter 30 min. Måste smälta allt och ska se hela senare idag.

Detta inlägg är inte för att man ska börja slåss vegan vs köttätare. Utan jag vill att ni som läser detta, se den! Oavsett hur jobbigt det är.

Det är inte mer än rätt då den mänskliga rasen är den brutalaste på planeten tellus och därför måste vi även se eftereffekten av människors agerande.

